onsdag 19 januari 2011

Rena High Chaparll

Bostadsmarknaden i Stockholm är bortom all vett och sans. Men marknaden på Blocket alltså...Det är där allt djävulskap samlas, det är jag övertygad om. Kan ingen stoppa den här utvecklingen och människorna där, som lägger på det dubbla på hyran? Kan den inte bara försvinna?

En hyreslägenhet i Solna anno 1956 kostar inte mer här än någon annan stans. Problemet är bara att man inte kommer åt dem, om man inte stått i bostadskö sedan innan man beträdde jordelivet. Eller på blocket då. Om du hostar upp 10 000 i månaden för en förortstvåa, möblerad och på det två månadshyror i deposition, ja då kan du leva loppan i Södertälje, eller Kista eller Rinkeby. Säkert inget fel att bo på något av de ställena, men för det priset. Jäkla humbug!

Jag blir komplett vansinnig och nu börjar jag bli stressad över det här och jag är så dum att jag läser annonserna som kvällslektyr.

Så, är det någon som råkar ha en tvåa i rockärmen, i Solna eller någon söderförort, till rimligt pris så hojta! Jag är världens bästa hyresgäst, det lovar jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar