söndag 9 januari 2011

Boven i utvecklingsdramat

Skrev ett långt inlägg om tröttheten som ockuperar min kropp den senaste tiden till följd av sonens sovvanor. Trött blev jag. Det var nog den längsta texten jag skrivit ämnad för bloggen men det är ju förbaskat tråkigt att publicera och kanske ännu tristare att läsa 45 spaltkilometer gnäll.

Filar på en omformulering av det hele. För egentligen var det hans utveckling jag ville skriva om. Antar att den handlar om sömn.

För två dagar sedan nådde tröttheten sitt kulmen. Det var mos i skallen och dimma som aldrig ville släppa taget om ögonen. Han vill under inga omständigheter vara för sig själv. Lämnar jag honom fyller han lungorna med luft och skriker så gällt att jag blir rädd grannarna ska tro att jag missköter honom å det grövsta.

Orkade den här dagen inte vara aktiv lekmamma, men han verkade nöja sig bara jag låg som en amöba bredvid. Tur kan man säga, att han är så glad och charmig. Det får upp humöret.

3 kommentarer:

  1. Haha, jasså du skrattade åt den du ;) Humorn är viktig för överlevnad ;) Sen såg jag programmet med Pernilla Wahlgren och Marcus Schenkenberg och tänkte att kanske kan jag ändå leva med en ärthjärna ;)

    Vad söta ni är! Vem orkar vara lekmamma hela dagarna..? Inte jag, det är en sak som är säker..

    SvaraRadera
  2. Haha ja, men helt klart går en ärthjärna bra. Om inte annat kanske man kan få honom att ställa upp på allt man ber honom om. (Kanske lite på gränsen där..)

    Nä lekmamman kommer fram i små, korta men intensiva perioder.

    SvaraRadera
  3. Men det är ju precis just kilometerlånga texter om sömnbrist man (jag) vill läsa, så man åtminstone får känna att man inte är ensam...

    SvaraRadera