måndag 17 januari 2011

Minibossen

Vi kan väl läsa den här trevliga boken om Nicke Nyfiken, föreslår jag.

Nja, jag vet inte, men ok då, verkar han tillslut tycka.

Nickes godnattbok bli det och jag läser Nicke Nyfiken, sov gott lil...

Redan här blir barnet uttråkat, brölar sitt uttråksläte, sparkar och fäktar.

Jag vänder blad och börjar; dröm att du ka

Brölar sitt uttråksläte, sparkar och fäktar

Jag vänder blad och börjar igen; Dröm att någon gå

Samma sak igen.

Ingenting händer snabbt nog för den lilla bossen. Jag är alldeles för långsam för honom. Idag slog han nog dessutom rekord i otålighet och uttråkan på samma gång. Fem minuter i babysittern--> uttråksbröl, fem minuter i babygym --> uttråksbröl, fem minuter stå och hoppa på min mage --> uttråksbröl, fem minuter i matstolen...och så har vi hållit på hela dagen. Med paus för två halvtimmeslånga slumrar. Hujedamig!

2 kommentarer: