måndag 17 januari 2011

Om tuffa kvinns

Många bloggar läser jag lite sådär i smyg. Lämnar aldrig avtryck, länkar inte, utan läser någon gång då och då. En av de jag alltid återkommer till är Fröken Sverige. Hon är en ensam-mamma som lämnade allt och valde att starta om livet på nytt. Utan han den där som slår och trakasserar. Jag imponeras av hennes mod och styrka, samtidigt som jag fylls av hopp och jag önskar allt går bra för henne och lilla familjen.

På hennes blogg hittade jag idag en länk till en kvinna som valt att bli mamma på egen hand, och från hennes blogg hittade jag ännu fler i samma situation. På de här bloggarna finns det väldigt lite gnäll om hur jobbig vardagen är med till exempel kolik och sömnlöshet som följd.

Här skulle jag kunna mala på om en hel del som skiljer oss åt - vi som "råkat" bli gravida och de som själva valt det. Vi som "råkat" gnäller nog mer. Det är min uppfattning. För även om vi som "råkat" bli gravida har valt den här vägen så tror jag att de som på eget initiativ valt situationen själva, genom att inseminera sig, kan vara mer till freds med det som blivit. Jag vet inte. Svammel och kladd och dimma regerar i min skalle dagarna i ända, så jag kryper väl in under min sten igen.

Jag är trött. (Gnäll)

8 kommentarer:

  1. Du skriver så himla bra!! Hoppas att ni har fått en fin start på veckan!

    SvaraRadera
  2. Tack snälla! Detsamma till er. Roligt att Oliwer fått hoppgunga! Ser fram emot det äventyret här med.

    SvaraRadera
  3. Vad dejligt med nya bloggtips, dom verkade ju finfina dom här! Har känt att det börjar bli lite rundgång i mina bloggbesök på sistone. Nu ska jag förkovra mig i fler livsöden..

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  4. Men hej!
    Nu hittade jag hit :)
    Tack för dina fina ord. Det värmer. Blir lite småstolt över att bli kallad tuff. Det kan jag leva på resten av dagen (medan jag tvättar nerspydda lakan:))
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag tycker du ska leva på det alltid! Kan särskilt behövas när man tvingas tvätta nerspydda lakan. : )
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jamen vet du vad? Samma betraktelse har jag gjort. Jag har ändå valt min Mini-tillvaro medvetet och utan någon att bli besviken på. Men visst finns det dagar jag bara skulle kunna sälja ungen. Typ idag...

    Trevligt att ha hittat din blogg!

    SvaraRadera
  7. Hej Mamma Vilja! Jo man kan nog känna så oavsett familjestatus. Roligt du hitta hit!

    SvaraRadera