torsdag 20 januari 2011

Nåt att se fram emot

Dilemmat med luggens vara eller icke vara är nu löst. Efter att ha sett min kompis hår 7 månader efter barnleverans blev jag övertygad om att hellugg skulle se för gräsligt glest och spretigt ut.

Jag tror jag har tappat minst två tredjedelar av min kalufs sedan han kom. Varje dag borstar jag ur en hårsamling stor som en tennisboll. Det är läskigt, kan jag tala om, när man är van vid en rejäl hästman.

Men visste ni att det växer ut igen? Det visste inte jag som nästan brast ut i skratt när jag såg min kompis två centimeter långa stubb i luggen. Eller det fattade jag väl, men inte att det skulle till sådana dramatiska förändingra som de som pågår på hårfronten just nu.

Först skallig och sen stubbig. Jag längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar