onsdag 12 januari 2011

Fool me once...

Jag gick på den. De fångade mig som i en liten ask. Mama alltså.

Jag gillar inte Mama av den enkla anledningen att jag inte känner mig tillhöra deras målgrupp. Glossigt och dyrt och långt ifrån min verklighet. Jag är inte intresserad av kändismammor med goda ekonomiska förutsättningar och alla möjligheter som följer med det. Inte heller av att köpa snordyra, oumbärliga prylar till min bebi.

Mama är antagligen väl medvetna att det finns sådana som väljer att inte läsa tidningen just av den anledningen. Så på omslaget till senaste numret finns musikern Ida Redig med sin 5 månader gamla bebis. Rubrik: Effys pappa sitter i fängelse. Och jag bara, oooh en som har det lite knasigt och struligt precis som jag!

Återkommer om hur det egentligen ser ut bakom den glossiga framsidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar