lördag 22 januari 2011

En gul lök

Hittills idag har jag varit prisjägare tillsammans med pensionärerna i bland annat en mataffär. En och annan kostym-juppi hade hittat ut också. Eller blivit beordrad kanske. Det är vad jag tror efter att ha fått beskåda den här farsen en lördag förmiddag.

Kvinnoröst i luren: En gul lök
Kostym-juppi: En gul lök

Kostym-juppin rör sig målinriktat med telefonen halkandes fram och tillbaka mellan öra och axel utan att uppmärksamma omvärlden och övriga medshoppare. Här var det gul lök jaha ha aadå. Försten dit vinner!

Kvinnoröst i luren: En citron
Kostym-juppi: En ciitrooon

Här tar han på sig stålmannendräkten och flyger med knuten näve till andra sidan frukt- och grönsaksavdelningen för att grabba tag i bästa citronen i disken. Det är bara det att han inte lyfter likt stålmannen från marken utan mer snubblar fram över den vagnfyllda terrängen.

Jag blev så matt och stressad att jag glömde både gurka och min ciitrooon. Måste vara för att jag inte hade någon som läste upp shoppinglistan i örat på mig. Min kom ihåglapp satt i huvudet, men han stal den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar