onsdag 19 januari 2011

Om färg

Det här med mat är verkligen grejen. Piffar även upp blöjbytena så både mor och son blir glada!
, men allvarligt talat så undrar jag om det som lämnar kroppen blir mer frätande i blöjan när barnet börjar käka mer fast föda än när det bara käkar bröstmjölk?
Jag har nästan varit blöjbytarfascist för att undvika blöjeksem, eftersom jag refererar till hur det känns för mig själv ca en gång i månaden. Det är ju en mindre angenäm upplevelse att gå runt och liksom vara vadderad just där. Nu är säkert den liknelsen helt uppåt väggarna och jag har avslöjat hur min inte så smickrande del av hjärnan fungerar, men det röda har nu anlänt. Jag antar att det var tvunget att komma någon gång så nu luftar jag och smörjer till han blir uttråkad av att ligga på frotté.

5 kommentarer:

  1. just i blöjbytesavseende känns det där med att bebisar ska börja äta "riktig" mat lite överskattat.

    SvaraRadera
  2. Testa menskoppen! Grymt bra idé, man slipper gå runt med en knölig binda eller tänka på en bomullspropp som suger i sig allt som kommer i dess väg... En väl värd investering :) (även om jag ännu bara hunnit använda min tre gånger innan bebisen byggde bo i min livmoder, men det är ju inte för evigt)

    http://menskoppen.se

    SvaraRadera
  3. Håller med dig lisakristin!

    Åh jag vet Maja! Har kollat på den så himla många gånger och jag vet egentligen inte varför jag tvekar. Jo, jag vet varför. Jag är rädd att den ska skava. Skaver den inte?

    När hormonerna är på plats och kroppen är igång som vanligt igen, då slår jag till. Så himla schysst grej för både miljö och plånbok!

    SvaraRadera
  4. När man väl fått pli på den så känns den inte överhuvudtaget :) Man ska inte använda den första gången om man har bråttom, kan behöva lite lugn och ro för att få till det. Sen är det ju en ganska lång plupp längst ner och den skaver först men den klipper man själv av till lagom längd. Och visst, första gången går man runt och känner efter, sitter den rätt? läcker det? skaver eller?
    Men redan andra omgången är man mycket glad över sitt lyckade köp.

    SvaraRadera
  5. Tack för tips! Nu känns det inte så läskigt ändå.

    SvaraRadera