söndag 16 januari 2011

För å emot å jadajadajada

När statistiken talar om för mig att bloggen följs av läsare i Kenya, Nya Zeeland, Norge, Finland, Litauen, USA och några länder till, hur många som följer mig och Ludd, då sticker det dåliga samvetet till i mig. Barnet på internet. Det är så himla svårt.

Innan jag fick barn var jag övertygad om att jag aldrig skulle exponera det på intenet. Men nu. Det går ju inte. Jag är för stolt helt enkelt. För stolt över honom. Och mig med för den delen. Och varför skulle man inte visa upp det man är som mest stolt över i sitt liv.

Men ändå...det gnager lite.

Argumentet mot är så klart att jag stjäl hans integritet. När man ser på det så känns det ju helt fruktansvärt. Men så tänker jag hur stort övertrampet är när man låter honom hoppa från en främmande famn till en annan en hel kväll. Så klart en väldigt ojämn jämförelse.

Men ändå...det gnager lite.

Jag blir aldrig klar med de här argumenten. Kanske man bara ska luta sig tillbaka ett slag och försöka ta det hära internettet med lite mindre allvar.

PS. Jag är väldigt glad för att jag har alla er som läsare. Bara så ni vet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar