onsdag 5 januari 2011

Årets första

Enkäter är väl sådär roliga att läsa kanske, men genom den får ni veta lite mer om mig, även om just den här känns gjord för lite mindre människor i typ skolåldern. Jag bjuder på det.

JAG
Ögonfärg: Brun
Hårfärg: Rött
Längd: 1.71 kanske
Högerhänt/Vänsterhänt: Högerhänt
Stjärntecken: Vattuman
Skostorlek: 39
Är dina föräldrar skilda: Nej.
Rädslor: Att drabbas av psykisk ohälsa.
Mest använda namn på msn: Mitt eget

FAVORIT
Favoritfärg: Gillar alla men i olika sammanhang, om man kan säga så. Klär mig mest i rost, senap, svart och marin.
Mat: Älskar jag!
Sport: Extremt ointresserad. Skulle nog hamna i kategorin glad motionär.
Glass: Gärna det.
Godis: Mycket gärna saltlakrits.
Affär: Billighetskedjor och stora matvaruhuset.
Nummer: 3 o 6
Tuggummi: Tuggar jag då och då.
Helgdag: Påsken. Hela helgen för att den är kravfri och avslappnad.
Årstid: Gillar alla för sina egenskaper men våren och sommaren är nog lite större favoriter.
Radiostation: P3 skvalar ständigt. På webben P1 och P2 för att jag inte pallar ratta in rätt frekvens på den analoga.
Kroppsdel på motsatta könet: Området innan byxlinningen, förutsatt att det är en låg sådan. Tummar och näsor är också bra.

HAR DU NÅGONSIN
Varit kär: Ja!
Rymt hemifrån: Ja. Ofta som liten. Till mina föräldras stora förtret.
Tänkt på självmord: Nej, inte som i att utföra, tack och lov.
Sovit utomhus: Jo.
Spytt i skolan: Nää.
Velat bli modell: Näe. Fast jag blev lustigt nog uppraggad av en scout en gång i London. Gick dit men vände innan jag öppnade dörren. Glad för det.
Gjort något dumt som du skrattar åt idag: Dumt, ja. Fast jag vet inte om jag skrattar åt det.
Sett en död människa: Ja.
Ätit sushi: Bland det bästa jag vet.
Varit på en scen: Ja många gånger tillsammans med flöjten, men det kan jag lägga bakom mig.
Retats: Det händer.

DU
Svär: Ja ganska ofta tror jag.
Sjunger bra: Duger till barnvisor.
Duschar dagligen: Nä.
Vill gå på högskola/universitet: Har jag gjort och hoppas få göra lite till.
Vill gifta dig: Det känns ganska oviktigt just nu, kanske jag ändrar mig någon gång.
Kommer överens med dina föräldrar: Det gör jag och älskar dem till bitar.
Gillar åska: Ja, nu för tiden. Som liten blev jag sjuk av oro när det åskade.

Pepsi/Cola: Pepsi.
Mc Donalds/Burger King: Hugget som stucket.
Singeldate/gruppdate: Går inte på date
Choklad/vanlij: Choklad.
Jordgubbar/blåbär: Kan inte välja.
Kött/vegetarian: Kött.
Tv/film: TV.
Kakor/paj: Jag tar båda!

VEM VAR DEN SENASTE PERSONEN
Du nuddade: Sonen
Du pratade i telefon med: Mamma
Du msnade med: Pappan
Du kramade: Sonen
Du skällde på: Pappan
Du sportade med: Var så länge sedan att jag inte minns.

SENAST DU
Skrattade: Igår när pappan härmade östgötska. Bland det roligaste jag vet.
Grät: Idag. Av trötthet och utmattning och lite av rädsla för att vara ensam igen efter helgerna.
Filmen du såg: Fish Tank
Sjöng en sång: Vyssan lull för ett par timmar sedan.

ÖVRIGT
Hur många kuddar sover du med: Två.
Personen du hatar: Tycker väldigt illa om folk som utnyttjar, slår och trakasserar.
Vad borde man uppfinna: Teleportören!! När ska den komma?!
Är du ett hälsofreak: Det vore nog en överdrift.
Vilket är det värsta vädret: Blåst med vågrät regn.

2 kommentarer:

  1. JA! Välkommen tillbaks!! Himmelskt att ha dig åter i etern! Fint att ni har gottat er och semestrat ordentligt :)

    Underbart med enkät, jag har aldrig slutat älska att fylla i "Mina vänner" böcker, roligt roligt. Blir bara svårare och svårare och förenat med mer och mer prestation att komma på det ALLRA BÄSTA av allting. Därför borde man ta sig en enkät om dagen allra minst och låta det variera med dagsformen.

    Hallelujah för din återkomst! :)

    SvaraRadera
  2. Oj vilket välkomnande! Haha du gör mig så glad!

    SvaraRadera