fredag 14 januari 2011

Mama plockar poäng

Mama var inte så farlig den här gången. Kanske det beror på budgetspecialen som trängt ut de annars snordyra prylarna, eller reportagen om vanliga dödliga. Jag är till och med lite nöjd. Inte helt tillfredsställd, men nära nog.

Artikeln där farmödrar, eller snarare Amelia Adamo, ger tips till den yngre föräldragenerationen stämmer på pricken överens med min egen uppfattning.

Farmoderns fyra tips förkortade och tolkade av mig:

#Lägg ner det nojiga curlingbeteendet.
#Släpp kontrollfreaket i dig och tillåt dig ta saker lite mer som de kommer.
#Koppla bort inredning- och prydlighetshetsen.
#Tagga ner. Man behöver inte ha perfekta boendet, perfekta jobbet, perfekta kroppen, perfekta vänkretsen.

3 kommentarer:

  1. :) Jag visste att du skulle tycka den var okej trots allt.. det är faktiskt inte så farligt om man tar det med en nypa salt. Jag brukar känna det som om jag får drömma mig bort lite ;)

    SvaraRadera
  2. Stod och fingrade på Mama i affären för en liten stund sen. Men la tillbaka när jag kom på att jag har två andra olästa tidningar liggande här hemma. Nu ångrar jag nästan det lite grann.

    SvaraRadera
  3. Du hade rätt Linda : )

    Jo, den var ju faktiskt helt ok den här gången, Sara.

    SvaraRadera