söndag 16 januari 2011

Glitter, flärd och glamor

För andra gången den här veckan torrkokade jag de små potatisbitarna som skulle bli dagens smakportion......På grund av att den missnöjda bebisen krävde underhållning. Underhållning till tusen kan man säga...
...När varken lek eller sång fungerade som bot mot gnäll bestämde jag mig för att en promenad var på sin plats...
...För i det här sövande vädret är det väl nästan omöjligt att hålla sig vaken...
...I hallen passerade jag spegeln. Konstaterade tyngdlagens påverkan, sa typ a men va fan i en utandning och gick vidare mot affären där frukt- och grönsaksdisken kändes angelägen...
...Promenaden blev inte länge än så för sonen sov sedan vi lämnade huset. Dvs. syftet uppnått och vädret var bara äckligt så jag gick hem och lagade mig en någorlunda innehållsrik sallad...

2 kommentarer:

  1. Oh milde tid, livsfarligt ju! Du får absolut inte gå hemifrån med saker på spisen! Olycka kan komma att drabba dig! Men kanske du kan be fönstertittaren agera hustomte och titta till spisen då och då? ;)

    Luddet får nog vänligen börja intaga sina vegetabilier råa. För säkerhets skull.

    Kram och sätt upp stora varningslappar på insidan av ytterdörren!

    SvaraRadera
  2. Ja, alltså det är ju när det börja lukta potatisgratäng som jag reagerar. Sitter en stund och tänker ååh vad gott alla andra får äta på en söndag.

    Den dära hustomten vill jag nog vara utan haha. Men lapp på dörren är nog en god idé.

    SvaraRadera