fredag 11 mars 2011

Vad är d e t?

Jag tycker själv att min son ser väldigt pojkig ut. Har funderat mycket på vad det är med hans ansiktsdrag som ger honom en mer pojkig profil, men kan inte komma på vad det skulle vara. Han har bara en pojkig look helt enkelt. Och för mig spelar det ingen som helst roll, jag är bara så fascinerad av vad det är hos bebisar som gör att de ser pojkiga och flickiga ut. De är ju som en relativt ofärdig människoklump, om ni förstår hur jag menar. Dragen är inte så utmejslade ännu.
På senare tid har många tagit L för att vara en flicka. Jag kan inte förstå varför?!

3 kommentarer:

  1. Jag har LÄNGE klurat och filat på detsamma. Vad ÄR det i ett spädbarns ansikte som gör att man ser om det är en pojke eller flicka? Jag har heller inte kunnat formulera eller sätta fingret på det. Det glider liksom undan.

    SvaraRadera
  2. Ja och det som är än mer märkligt är kanske att folk som tar "fel" blir så himla generade. Jag brukar säga att det inte spelar någon roll för mig, men de blir väldigt obekväma.

    SvaraRadera