torsdag 3 mars 2011

Om att ta ut det i förskott

Åh, jag vet! Det är ju ingenting jämfört med allt lidande som barn utsätts för runt om i världen, men jag klarar inte av att se barn utslagna av sjukdom. Nu pratar jag barn som har tillgång till bra sjukvård, som har en hel här av folk som ömmar och bryr sig, som har tillgång till ett aldrig sinande matkonto osv. Men det florerar mycket bilder på sjuka barn på diverse bloggar jag läser. Väl omhändertagna barn som ligger sjuka i influensa eller magsjuka. De ser så hjälplösa ut och jag blir kall vid bara tanken på att mitt barn också kan bli så där sjuk och att jag måste ta hand om honom och vara stark.

Skrämmer livet ur mig och jag imponeras av alla småbarnsföräldrar.

Är väldigt tacksam att vi sluppit sjukdom så här långt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar