måndag 21 mars 2011

Nattens aha

Du ansvarar själv för din lycka.
Nu vill jag försöka bli en gladare person. Ska ge det här familjelivet en chans och åker till pappan i Norrland ett par veckor. Han och L får möjlighet att vara tillsammans i en vardag och jag hinner andas både ut och in. Inte bara in, som nu, i väntan på att något ska hända som får saker att falla på plats. Axlarna kommer liksom inte närmre öronen nu. Hämta andan. I ren norrlandsluft dessutom. Det ska bli lovely, I tell ya!

Drömmer om vad jag ska göra för mig. Drömmer om afro-pass, långa promenader runt sjön och om att simma. Om en middag tillsammans med en vän. Kanske en kväll på en festival? Och Vi-tre-häng så klart.

När jag får för mycket oklarheter omkring mig blir jag oförmögen att ta beslut. Ett menlöst tillstånd där jag försöker ordna genom att drar lite planlöst i alla möjliga trådar. Så fort de svarar med motstånd släpper jag och går på nästa. Leder i n g e n s t a n s.

Nu känns det bättre. Så himla skönt när man väl tagit ett beslut.

4 kommentarer:

  1. det låter som en bra idé! Ta hand om dig!

    SvaraRadera
  2. Tack! Läste just hos dig om Max. Vad roligt det är när det händer saker!

    SvaraRadera
  3. Det låter som en bra plan! Simma drömmer jag också om.

    SvaraRadera
  4. Ja vad härligt, komma bort! Men verkar iofs obehagligt att åka norrut nu när våren är på marsch. Men åk och njut av att bli avlastad och se till att även du får lite ompyssel.

    Ta gärna med dig datorn om det passar, annars blir det så där tomt som i julas :(

    Kramkram!

    SvaraRadera