onsdag 16 mars 2011

När det piper och väser

Emellanåt låter det som jag har en liten kråka som kraxar bredvid mig i sängen. Alternativt en hundvalp som övar sitt skall. Det är en ynklig krabat. Hostar och väser, nyser och snorar, med en feber som bara tillfälligt försvinner för att senare komma tillbaka. Dåliga samvetet säger att han inte borde gått ut igår, men det blev ju lite tvunget.
Bananmos med hallon gjorde susen för ett slag. Fantastiskt gott tyckte även jag som inte fick nog av saften från de frusna hallonen och slickade tallriken ren för att sedan gå till affären med en rosafärgad nästipp. Rosa av hallonsaft. Hepp!

2 kommentarer:

  1. Liten då! Krya på sig snart snart. Själv har jag en nerbäddad feberkille som är magsjuk. Som en blixt från klar himmel. Nu ber jag till övre makter att jag själv klarat mig...

    Och hallon och bananmos ser ju bara så sjukt gott ut!

    SvaraRadera
  2. Oj stackars liten! Magsjuka måste vara det värsta. Håller tummarna för att du slipper och att mini blir bra snart.

    SvaraRadera