torsdag 17 mars 2011

Day 1 - your favorite song



Gitarrerna, uppbyggnaden, kanske stämningen i låten eller bara min fäbless för den här musikeran? Kanske alltihop. Vissa låtar gillar man bara.

I perioder har jag lyssnat väldigt mycket på The Kinks. Framförallt under de åren (2,5 närmare bestämt) jag bodde i London. Där spelades sån här musik på klubbarna. Det hade jag aldrig upplevt. Jag levde och slet skosulor mot dansgolven.

Och se så finkammade, vilka svärmorsdrömmar, vilka rockstjärnor och vilket skönt avslappnat dansgolv. Så snyggt alltihop att jag vill hoppa in i videon. Lite mer så vill jag ha det.

2 kommentarer:

  1. Oooh jag gillar denna! Har annars ingen särskild fäbless för eran, men just denna är ju en danshit!

    Och vad söta dom är, det här måste ju ändå ha varit tidens hårdrock :)

    SvaraRadera
  2. ja men fatta vilken ödmjuk hårdrock! Älskar!

    SvaraRadera