tisdag 8 mars 2011

Oj vad friskt och skönt!

Det var ganska underbart vårlikt väder igår så jag och syster tog promenaden från Kungsholmen till Hammarby sjöstad. Det är en ganska lång sträcka. Väldigt mycket mitt i smeten, vilket stundtals innebär väldigt mycket trafik. När vi kom hem var L svart runt nappen. För mig känns det som att jag drog i mig ett paket cigg igår.

Rubriken är så klart ironisk och det här inlägget är en del av funderingarna kring boende. Fördelar och nackdelar. Staden? Landet? Lilla Staden?

God knows alltså...

3 kommentarer:

  1. Men jösses :S ja det känns ju sådär.. Här i småstaden är det nog friskare luft. MEN kulturutbudet = noll. Något att tänka på.

    Ang overallen. Det är Polarn o pyrets vindoverall/skaloverall. Fyndad på Tradera för 300 spänn :) Upplever den dock liten i strl.. Alla andra kläder vi har därifrån är stora.. Men så är ju det här en "tjejfärg" och allt annat vi har är blått. Sjukt om det påverkar. Nu vet du det!

    SvaraRadera
  2. Haha ja men herre! Säkert är det så. Den röda är lite mindre än den blå :)

    Tack för rådet.

    Och jag blir fasktiskt inte så lite avis på till exempel dig som bor i lilla staden med föräldrar och vänner nära. Tänker så det knakar!

    SvaraRadera
  3. Hoppsan! Kanske ni skulle hängt hos syster på salongen istället och andats in åtminstone mer väldoftande kemikalier? :) Å få lite pomada i frisyren till L. Det är ju omöjligt att skydda och skyddas från allt i sin omgivning. Ni måste ju leva faktiskt! Och promenera. Men så klart, kanske lite närmare till friskare luft i småstad. Men nackdelarna också... oh my god.

    SvaraRadera