torsdag 10 mars 2011

Time well spent

Nu handlar det om att maximera, effektivisera och prioritera. Investera i tiden och använda den då på bästa sätt medan han vilar. Ibland, eller oftast, blir jag sittandes vid datorn, trycker hålögt uppdatera på diverse hyresvärdas hemsidor.

På min mentala lista stod idag tvätta håret, bära ut relativt mycket sopor, diska berget, söka jobb och jobba.

Jag maximerade, effektiviserade och prioriterade i ordningen bära ut sopor, tvätta håret, diska delar av berget, bli av med skiten liksom så jag kunde sätta mig och arbeta utan att bli störd av smuts. Det är så det funkar. Ni vet, det går inte att skriva en uppsats med full tvättkorg tillexempel. Men så mitt i diskberget: baaaaaaabprrrruuuu maaamaaaaoouu.

Nu inväntas nästa sovstund så jag kan fortsätta med resten av disken, söka jobb och jobba.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar