onsdag 2 mars 2011

Om en morgondag

Idag har jag inte så mycket att dela med mig av. Har fortsatt mitt ringande, tills telefonen la av vill säga. Vad är det egentligen med nya tidens mobiltelefoner som måste uppdateras för att fungera? Jag har ingen flådig mobil. Inte alls. De funktioner som finns har jag valt att inte aktivera. Jag ringer, skickar sms och mms. Det är allt. Så vad är det som ska uppdateras undrar jag?

Mycket olägligt att lägga av just idag hur som.

I morgon ska jag väga den lilla kroven. Det är dags för sexmånaderskontroll. Jag gillar de där kontrollerna. Senast vi var där var han väl bara två månader vill jag minnas. En ohyggligt trevlig läkare skötte undersökningen. Läkaren var en han som visade sig vara en fena på att handha den lille gossen och jag blev helsåld på honom och frågade om vi alltid skulle gå hos honom. Det skulle vi inte. Typiskt.

Alltså jag blev inte förtjust i honom som i attraherad av honom. Jag blev förtjust i honom på grund av att jag fick ett stort förtroende för honom och hans kompetens. Sen att han pratade och uppmärksammade L på ett sett som jag aldrig tidigare skådat en man göra med ett spädbarn hör inte hit. Inte alls. Inte det allra minsta.

Ok. Det fick mig att lätta lite från marken och drömma vackra jämställdhetsdrömmar. Så bra var han.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar