tisdag 22 mars 2011

Så himla bra!

Här kan man lita på läsarna angående mina kroppsliga bryderier i Bita sig i svansen.

Varför brösen blir mindre efter amning svarar Sebastian på.

Det beror på att fettvävnaden i brösten byts ut mot celler som genererar mjölk, när du sedan slutar amma skiftas dessa celler inte tillbaka 1:1 vilket gör att brösten kan bli mindre, dock är det från kvinna till kvinna.

Nu har jag inte slutat amma ännu, men enligt Anna som bloggarBaba Babies finns det hopp!

Jag upplevde det som att mina bröst var ganska sorgliga efter att jag slutat amma sonen när han var cirka 8 månader, men när han var runt 1 år hade de liksom dragit ihop sig och fyllt ut sig lite mer igen. Så om du slutade nyss kan du nog förvänta dig att de kommer ändras lite mer innan de är som de kommer vara!

2 kommentarer:

  1. Om det sen skulle bli ett barn nummer två med allt vad det innebär för tuttarna så kan jag trösta dig med att du då ändå för länge sedan kommer ha glömt att de någonsin sett ut på ett annat sätt.. Jag talar av nyfunnen egen erfarenhet! ;)

    SvaraRadera
  2. Haha jag tror dig, Anna! Det känns som det ligger mycket sanning i det.

    SvaraRadera