fredag 11 mars 2011

Som choklad innan frukost

Vilken intresse-flash jag skickade genom cyber-rymden här igår med mitt senaste inlägg. Bra där.

Dagen utvecklade sig dock till något mycket bättre än optimering och maximering av tid. Jag fick gå på brasnch-fest där jag och kollegan fick en massa fina ord från folk vi verkligen ser upp till. Som hela branschen ser upp till. Det var gött och vi svävade nog lite ovan marken av mallighet efter det. När jag kom hem satt gulligaste ungen i mosters knä och var glad och osovig, dock med ögon pyttiga av trötthet. Känns fint att de två tycker så mycket om varandra.

Som om inte det vore nog får vi stanna i lägenheten. Den lilla pärlan. Så nu kan jag lägga lite av den värsta panikletarstressen åt sidan ett slag. Dvs. jag behöver inte trycka F5 dagarna i ända, även om jag måste fortsätta leta och helst hitta något innan jag åter befinner mig i panikletarstress i slutet av maj.

Förra veckan kändes det som att jag drog i mig någon slags mental kallsup. Nu ljusnar det på alla fronter. Till och med pappan har börjat räta ut sin krumma inställning till sin uppgift som far.

Idag kommer han hit och jag hoppas hoppas hoppas att veckoslutet fortsätter på det här braiga viset.

5 kommentarer:

  1. Jag som tog gå-och-lägga-sig-utmaningen på allvar och så är du ute och förlustar dig.

    Det lät som att du hade kul i alla fall. Rätt åt dig! ;)

    SvaraRadera
  2. Åh du vet, när jag kom hem började det en bra film på SVT och så blev jag fast i soffan i alla fall. Tänkte på dig när jag la mig vid halv ett. Fasen.

    SvaraRadera
  3. Det känns fint att någon tänker på mig när de går och lägger sig. Måndag är på!

    SvaraRadera
  4. Jag e avis på dig som får mingla med P1-människor :) En vacker dag får du sätta upp mig på gästlistan :)

    Heja dig och GÖTTIT med flyyyyt! Det ska du ha! Hoppas nu helgen blir god och fin och att du och lillfamiljen får fröjda er i vårsol.

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Jag lovar dig en plats på gästlista!
    Fina helgen till dig och A också. Kram!

    SvaraRadera