torsdag 25 november 2010

Vardagsrealism

Nu är det så där vansinnigt tråkigt i köket igen. Diskbänken fullkomligt svämmar över av smutsig disk och känner jag inspirationen komma när jag tittar på den? NEJ. Det är inte ens ett dygn sedan jag senast diskade, men så kom det en annan smålänning och en ölänning hit och gjorde sushi igår kväll. Det blir en del och mycket kladdig disk när man gör sushi.

Medan jag väntar in disksuget äter jag rester från gårdagens efterrätt. Den här.Vet i fasen vad jag tycker om den. Den är ju kladdig och liksom god i munnen, men den där smaken måste nog växa till sig lite. Annars är det mycket juligt runt omkring kakan så det borde ju vara snudd på en sensationell upplevelse det här. Snön lägger sig utanför och jag får kaffe i skenet av tända stearinljus.

Bild: här

2 kommentarer:

  1. Den måste jag smaka. Pepparkakor är en klar favorit och allt som har med julen att göra gör mig gladare för tillfället.

    SvaraRadera
  2. Då kan den vara något för dig, Sara.

    SvaraRadera