onsdag 3 november 2010

Nu kommer det

Det här med kroppen efter graviditeten. (Ja, det blev ett inlägg ändå...)

Trots en viktökning på 20 kilo slapp jag bristningarna under graviditeten. Lyckliga jag, tänkte jag.

Men sen då...Tre veckor efter förlossningen hade jag gått ner alltihopa plus ett litet, litet kilo till. Men nu då...Det är då bristningarna visar sig. Det är kanske inte så märkligt egentligen. Det är väl samma effekt som när luften går ur en ballong, gissar jag. Huden hinner ju inte med. Där gick jag och tänkte att jag var en av de lyckliga som slapp. Nu har jag en lagom klädsam liten fluffmage med små strimmor där fram.

Fiffi som driver bloggen Prinsessbakelsen är modig och visar upp sin postgravida kropp. I morgon lägger jag upp min magen.

Go' natt folks.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar