torsdag 4 november 2010

Dynkåt och hur helig som helst

Jag har följt Mia & Klara sedan Roll On började i P3. Älskar att det finns både distans och närheten, så jäkla mycket människa i deras humor.
På senare år har jag mest följt Mia Skäringer i diverse bloggar, böcker, på tv och om en dryg vecka ska jag få se hennes show Dyngkåt och hur helig som helst.
Skrapade ihop de sista slantarna i april och köpte två biljetter till min syster i födelsedagspresent. I november, tänkte jag, då är ungen redo för att lämnas bort ett par timmar. Och jo det kanske han är, men det är fasen inte jag. Oh vad det sliter i mig det här. Och visst är det väl knappast tillåtet att ta med ett spädbarn på teater va? Den enda jag hade vågat lämna honom till för några timmar är min syster.
Christ.
Jag kan inte missa det här. Vill inte. Mia är mänsklig. Hon har varit i ensammamamma-rollen och vet. Kanske jag ska maila henne och se om hon kan vifta med lite magiskt stoff.

Skönaste människan! *Pressbild

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar