tisdag 9 november 2010

Lite genomskinlig

Är suddig och frånvarande i skallen idag. När åt vi? När bytte vi blöja? Varför är han så gnällig? Har ingen koll alls trots att jag ändå fått sova nästan fem timmar i ett svep inatt.
Fragment av ofullständiga tankar seglar in i hjärnkontoret men rotar sig liksom aldrig och sen är de borta. Poff!

Kungen? Vad skulle hända om det var Silvia? Och vem bryr sig om den sabla boken?
Skrala ekonomin. Längtan efter större bostad än den på 36 kvm. Hej handpumpen. Mjölk inför övning av eventuell flaskmatning på söndag. Han tog den. Bostadsbidrag som äntligen gick igenom. Skattedeklaration. 12:e. Får inte glömma. Får inte glömma. Jul. Julklappar. Avstånd. Kärlek. Fotografier. Visa upp underverket i Lilla stadens lokaltidning...njae..nej..jo. Ålder. 31 är ok men fan inte 32. Tur jag inte är 31. Ont i luftrören. Svag i kroppen. Pussagosakela. Nej kanske jag smittar. Pussagosakela. I alla fall. Baka kaka. Steka ägg. Inget socker. Snurra runt. Snurra min skalle. Sortera papper. Ladda för tunnelbanefärd. Snurrar ännu mer. Janejjanej nej. Stannar hemma. Stygnen där nere då? Antagligen borta nu. Tradera. Har han bajsat idag? Är det eksem på handlederna? Tvättpulver, jäkla slarver. Gå ut i snöyra eller stanna inne. Dofter. Finpost. Amaou, ngack, moooo mooo ouuuu ooo ooooo. Somna någon gång då. Får inte tänka på att sova en hel natt. Sätta mackan till munnen och lägga ner den igen. Sjunger psalmer. Sentimentala jä-el.

Ungefär så. Non stop idag och det här kanske ryms på ca tio minuter. Fatta vilken tur man inte kommer ihåg allt som far genom hjärnan på en dag.

1 kommentar:

  1. Så där är ju vissa dagar (alla??)... kan vara ganska skönt iofs.. att bara vara deghjärna.. jag har varit det nu när Ville varit hos pappsen... Nu är han hemma o tjötar hål i huvudet på mig igen <3<3 älskade ungen.

    Kram

    SvaraRadera