torsdag 25 november 2010

Flockdjuret

Var på öppna förskolans sångstund idag och kan åter igen konstatera att jag har svårt att umgås i flock. Hur osäker som helst. Jag pratar och går på men ingenting kommer ut i vettig ordning och vänta nu, kollar hon inte på mig som att hon inte förstår vad det är jag säger? På hemmafester, gänghäng, på krogen...alltid varit obekväm. Obekväm och hämmad men ändå så jäkla uppenbar och jag avslöjar mig själv alldeles för snabbt. Hej å vad privatlivet rinner ut ur munnen. Uh!

Det var hur som helst mysigt att få sjunga om apan och att lära sig nya sånger och se Luddet spana in de andra bebisarna. Vi kommer gå dit minst en gång i veckan, trots att jag inte är ett flockdjur.

2 kommentarer:

  1. Åh vad jag känner igen mig nu igen :)
    Jag bävar för föräldragruppen som ska börja nästnästa vecka.
    Du får se förskolestunderna som tillfällen till social träning för både dig och L :) Och ta fasta på sångstunderna, där vet man i alla fall vad man förväntas säga.

    SvaraRadera
  2. Ja det är nåt med den där mundiarrén som gör att man liksom blir lite obekväm med sig själv. Det är ju antingen det eller så blir man knäpptyst.
    Nu ska det socialtränas här : )
    Föräldrargruppen är ganska lugn, inte så mycket interaktion med varandra där. Iaf inte på den jag hade.

    SvaraRadera