torsdag 11 november 2010

Sprid din säd och gå

Ibland vill man ju bara gå Roks bananas och skrika att alla män är djur.

Sedan jag blev gravid har jag läst oändligt många ensamma mamma-bloggar och följt en mängd ensam och gravid-trådar på diverse forum där män faktiskt i många fall verkar ha tappat allt förnuft. Tyvärr alltså.

Så klart är jag medveten om att det alltid finns två sidor av myntet, men nu har jag fått ta del av ännu en historia där mannen gått bakom ryggen på sin gravida flickvän och lämnat familjen när barnet var precis nyfött. Notoriskt beteende vad det verkar då det inte är första gången han bestämmer sig för att välja den vägen i en relation. Dessutom går han så långt att han polisanmäler henne för att hans namn finns med på hennes blogg. Bara för att göra livet ännu mer till ett litet helvete. Som om det inte räckte med svek och förnedring.

Jag blev så otroligt berörd och upprörd. Sveket alltså. Misstag kan alla göra men sånt här gör mig så förbannad.

Ramsor av den mindra civiliserade sorten formuleras i huvudet. Vad fan är grejen att gå och slänga med sitt stora kuk-ego när man har det ordnat för sig med en ny familj? Inte en gång, utan två!

Sätt ett barn till världen och passera gå.
Du fina, har allt mitt stöd! Glöm inte bort att vara snäll mot dig själv i det här.

uppdaterar: anledningen till att jag återger händelserna här är att de redan finns på en offentlig blogg.

2 kommentarer:

  1. åååååååååååååh grrrrrrrrrrrrrrrrrrrr... fick ju ett utbrott på detta igår.. finns det inga gränser liksom!?!?! Jag är så arg.. är det bra!? Kanske bränner man fett?! ;) då är det ju inte helt av ondo menar jag..

    SvaraRadera
  2. Gud ja, jag fick samma känslostorm här. Att bara kunna med?!
    Jag tror ilska bränner massor! Alltid något i misären :)

    SvaraRadera