tisdag 23 november 2010

Ikväll

Sedan jag blev moder till ett barn har effektivitet hamnat högt upp på min prio-lista. När man gör de där måste-bestyren är det lika bra att klara av dem så snabbt det bara går. Å hej vad det går sen.

När du ändå ska in i duschen kan du ju ta med dig tandborsten så att det i alla fall blir av en gång den här dagen. Samtidigt som tandborsten vilar mellan ihopbitna käkar tar du tag i den lilla tvätthögen med minikläder som hänger på badkarskanten. När du ändå är blöt kan du ju passa på att skölja upp nerdreglade bibar, nerkräkta bodys och den kissiga plastade frotén, tänker du.

Just när du står där känner du den där avloppsdoften igen. Fasen om du inte skulle ta tag i avloppet också kanske? Det är ju bara att spola av sig...
, där går gränsen.

skrubbar du ansiktet med gratisprover från Dermalogica och huden känns som ny. Tandborsten kör sitt sista, eller kanske första varv jag vet inte så noga, jag har ju en miljon andra saker i skallen när jag duschar.

Stänger av kranen, drar undan duschdraperiet och då vore du ju bra, du som har så mycket effektivitet i dig, om du hade fått med dig en handduk in i badrummet innan du effektiviserade loss. Det är sådär lagom skönt att kliva ut från ett badrum, ut på ett grusigt hallgolv, blöt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar