måndag 8 november 2010

Våndan

På söndag är det tänkt att jag ska gå på en föreställning och lämna skruttongen hemma med en kompis som barnvakt. Och mitt hjärta just nu...våndan kan jag säga. Trodde jag skulle vara så tuff och fixa sådant, men icket.

Jag ser framför mig hur jag får ångest redan på tunnelbanan dit och sitter och hyperventilerar under hela föreställningen. Det börjar kl. 15, borde det inte funka att ta med sig ett av världens snällaste spädbarn in i salongerna då?

Har läst lite om när andra har lämnat sina barn första gången och de flesta verkar vänta till barnet är minst ett halvår. Men å andra sidan kanske de lever i en stadig relation där man kan unna varandra att göra saker på egen hand medan den andra är hemma med barnet.

Usch jag kommer aldrig våga bestämma mig för om jag ska erbjuda någon annan min plats eller bara skaffa mig lite stake, lämna kidet hemma och gå.

Ni rutinerade mammor, har ni några råd att komma med?

2 kommentarer:

  1. Så länge han är hemma och med någon han känner så är det väl jättebra! Du måste komma ut lite du med! Som du säger så är de flesta andra i relationer o kan komma ut på egen hand på det sättet.

    KRAM! och tack för "pepp"

    SvaraRadera
  2. Tack Linda. Jag försöker ju intala mig det också. Jag har blivit en sån där jag aldrig skulle bli du vet :).

    SvaraRadera