lördag 27 november 2010

Buskis på riktigt

Vid den här tiden på året kommer jag alltid att tänka på en företeelse som återkom varje år.
Jag jobbade som städerska på ett sjukhus då, för övrigt ett av de bästa jobben jag haft.

Där var det så att städerskan plockade fram julpyntet på en del kontor och andra allmänna utrymmen. Och varje gång när man stod där och snurrade upp intrasslad sladd kom det någon klämkäck person i chios och slip over förbi och kläckte:

-Jahau dau skau stauken upp i igen jau. (Tänk dialekt södra Småland)

Jätteroligt. Lika roligt var det. Varje år. Jag var 23 då.

2 kommentarer:

  1. Påminner mig om när jag jobbade på Posten för sisådär 10 år sen. Körde postbil i villaområde och gubbarna stod vid sina lådor och väntade.

    Var och varannan sa det roliga skämtet "Idag kommer du väl bara med kärleksbrev", VARJE DAG. Jag tror dessutom att dom alla, var och en, var fullständigt övertygade om att det var BARA dom som hade kommit på den humoristiska frasen och var HELT ensamma om denna skojfriskhet.

    Lite mindre ekivokt än stakskämtet du fick stå ut med, men GREJEN att det måste sägas så tråkiga saker! :)

    SvaraRadera
  2. Haha, ja men så jävulskt irriterande. Man bara vet att nu kommer det.

    SvaraRadera