söndag 16 maj 2010

Ytligt snack om stjärntecken

Min bebis är beräknad till den 22:a augusti. Det betyder att h*n kommer födas i Lejonets tecken och det vet jag inte om jag vill gå med på riktigt.

Min erfarenhet av kombinationen Vattuman (jag) och Lejon är inte så positiv. Vad jag lagt på minnet så är i alla fall två av mina tidigare kompanjoner Lejon och det har har stormat, min gud som det stormat. Stora känslor, stormande passion, stora ord som slutat i stor sorg, men ack så befriande att avsluta till sist.

En sådan relation vill jag helst slippa få till mitt barn. Speciellt eftersom det inte är en relation man bara avslutar.

Hur som helst hade jag den här konversationen med min long lost pal igår och hon hade glädjande nyheter. Om jag kniper igen till den 23:e augusti så blir det en Jungfru i stället. En ynka dag. Det kan väl inte vara så svårt? Jag får helt enkelt lita till förstfödeskans dom om att gå över tiden. Jag välkomnar den. I alla fall med en dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar