torsdag 13 maj 2010

Dagen då kristi far till himmeln

Ledighetens dag idag.
Sitter på min benhårda pinnstol i köket och försöker jobba. Det går sådär. Varför?

För att stolen är just hård. Den gör ont mot gump.
För att grannen ovanför borrar, borrar, borrar (snart in i hjärnan på mig).
För att pensionärerna med sina rollatorer ser raskare ut än jag känner mig. Det retar.
För att Sprallen envisas med att kicka så kraftigt i höger sida att jag nästan faller av stolen.
För att alla åker bort i helgen. Jag längtar bort.
För att jag vill fixa bebisprylar men inte kan .
För att jag vill vara två och inte en.
För att jag vill vill vill men inte kan, det går inte, får inte. Finns det något som är så frustrerande som när man verkligen vill men inte kan, när det inte går och när du inte får?

Dagens pepp är kaffe och nya Robyn Röyksopp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar