torsdag 20 maj 2010

Hej halsbrännan

Det här med halsbränna. Nyheter för mig. Totalt. Jag var helt övertygad om att halsbränna var detsamma som sura uppstötningar, alltså magsyra som trängde upp ur magmunnen och det är väl det det är också, men det verkar kunna yttra sig på lite olika sätt.

Precis som det låter - brännande, nästan värkande känsla.

Det har gjort sig påmint vid några tillfällen de senaste två veckorna, men jag har liksom trott att det varit en sträckning i halsmusklerna....(eeeh, man ställer gärna egendiagnoser) Nu har jag under de senaste dagarna försökt mota bort det med att äta något. Det är så jag löser problem i livet, äta. Men då blir det ju givetvis bara värre.

Hur som haver, inget man dör av. Men det är ännu en pryl att lägga till listan av nya erfarenheter i livet.

2 kommentarer:

  1. Lid inte. Köp Losec på apoteket och slipp halsbrännan. Själv drabbades jag i v 25 ungefär och det finns knappt nåt värre. Tills man får en nerv i kläm eller så, men det är skräp med halsbränna. Losec (röd paket) fungerar även för gravida. Lycka till!

    SvaraRadera