tisdag 25 maj 2010

Om en sprall och ett möte

Här inne bor det en sprallmakare av rang. För första gången fick jag faktiskt lite panik-känning när jag inatt vaknade av att ongabytingen förde ett fasligt liv. I mitt tillstånd mitt emellan vaken och sov fick jag för mig att den inte hade det bra där inne och vill ut. Den hade det för trångt. Aningen lugnare blev det när jag släpade mig upp och vankade en sväng.
Men alltså, jag måste fråga bm om det här. Kanske den håller på och föra ett sådant liv nu när den växer mycket?

För övrigt gick mötet med förlaget ganska bra. Inga beslut tagna, men de gillar idén och nu hänger allt på pengar. Facklitteratur är tydligen väldigt ekonomiskt bundet. Efter mötet var jag så slut att allt jag gjort var att baka ihop ett sånt där 20-minutersbröd av vad jag hittade hemma, tagit ett par maskor på min virkning och sedan bara legat på soffa. Somnade skönt och när jag vaknade var det Eurovisiontv. Det är ju om inte annat underhållande dåligt. I alla fall fram till Sverige tävlar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar