söndag 9 maj 2010

Lite helg

Jobbandet funkade inte alls igår så när syster slutat jobba kom hon och plockade upp mig, som en liten räddande ängel. Vi for till ett av de där överdrivet stora konsumtionskomplexen i förorten och kom över de här sköna byxdressarna. Ett plagg som visade sig funka riktigt bra på syster, men på en gravid människa som mig själv blev det väldigt mycket pajas, väldigt mycket Baloo kanske Björne eller så. Vi dog åt synen så! Skrattade så jag trodde mina otränade muskler skulle falla ut ur kroppen på mig. Vi föll praktiskt taget ihop av åsynen.
Jag var på jakt efter ett par skor som inte får mig att gå framåtlutad som en anka. Platta sulor alltså, no kan do. Men jag hittade inga, så fast jag helst inte ville så åkte de på till slut. Plattfoten tillsammans med knäna och ryggen fick nog och så var det med det. Hej dådå stilen. Hej komforten. Lördagkvällen blev sen så perfekt och tjejig en lördagkväll bara kan bli. När vi var små, jag och sis, hade vi en period där vi satt uppe halva nätterna och varvade Dirty Dancing, Pretty Woman och Coktail. Non stop, ett helt sommarlov. Samma sak gjorde vi igår kväll. Syrran sov över och vi åt vinbladsdolmar, haloumi, klyftpotatis, vitlök, kryddigt mmmmm. Sedan la vi oss i bäddsoffan och fortsatte på plockgodiset och nostalgifrossade i översvallande romantik. Fint var det.
Efter en stadig långfrukost av hotellkaliber åkte jag med hem till henne. Där speglade jag mig och insåg att kroppen börjar inta formen av en kub. Mamman närmar sig 80 pannor (!!!!!) medan bebis knappt nått sitt första kilogram. Orättvisan i det.
Efter det skulle det till och jobbas, men internetuppkopplingar och flashspelare ville verkligen inte hänga med på noterna när hemsida skulle skapas så det blev icket med det.
Och så här ser utsikten ut numera. 25 veckor, von oben. Tänker att Sprallen uppskattat helgen ur matsynpunkt. Det har h*n visat med en massa sprattel och glada tillrop. En faslig massa box och sprall. Det är fint.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar