lördag 8 maj 2010

Hej helgen

Så var det helg och jag sätter på mig bitterhatten. Det är när jag slappnar av som det där från bakhuvudets mörkaste vrår kommer fram. Just nu är det föräldrarledigheten, föräldrarpenning, föräldrarskapet och hur fan man ska få ihop allt tillsammans med fader 80 mil bort och utan att lägga det älskade företaget på is.

Hur vet man vad man kommer att mäkta med som ensamstående, egenföretagare och dessutom förstagångsförälder, som det heter? Från män som har eget företag får jag rådet att ta ledigt, helt och hållet. Fem månader minst! Rådet från kvinnor är att ta första månaden helt ledig och sen börja jobba lite smått, några timmar i veckan och känn efter. Öka successivt Men det är ju så förbaskat svårt. Hur mycket ska jag ta ledigt då? Få jobbtimmar ger lite pengar, föräldrarledig på halvtid ger också lite pengar. Vill ha en personlig assistent i den här frågan. Herregud! I den här stan går det inte ens att få plats på ett av Försäkringskassans informationsmöten. Jag går galen.

Ovanpå det ska jag och pappan försöka få ihop det här tillsammans. På nåt jäkla vänster.

Idag mutar jag bort tankarna med jobb och systerhäng framåt kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar