fredag 21 maj 2010

Vad är väl en fredagkväll

Det finns nära på inga ord som kan beskriva hur mycket pensionär det är i mig ikväll. Det är så jag skäms och måste stänga till fönstret lite granna så förbipasserande inte ska höra att jag ser Så ska det låta på tv. Men det är inte så mycket programmet i sig som gör mig till pensionär, i min värld är det bland det bättre som finns på televisionen i underhållningsväg nu för tiden. nej det är den där Amy Dimond. Alltså hon är så sjukt begåvad, det tycker jag. Men när hon drar igång i sann Lill-Babsanda då blir det så lillgammalt att jag vill ta fram kudden och jag hör hur det låter från min tv ut på gatan.

Till tv-programmet har jag lagat mig en hemskt god fiskgryta och till det dricker jag, meningslöst kan tyckas, rödvin. Alkoholfritt så klart. Dagen har präglats av ett fantastiskt sug efter min gamla vän General portion och en skön salongsberusning. Jag behövde det här kalaset, därför ställde jag till med det, bara för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar