lördag 1 maj 2010

Snurr i skalle o ett kärt återseende

Jag har så mycket jag skulle vilja sätta på pränt men som för tillfället bara är en enda röra. Får vänta med det.

Många intryck idag. Bland annat ett kärt återseende med gammal barndomsvän som hör och häpna 1. just flyttat till Stora staden 2. ska ha barn två månader innan mig. Jag är så glad över att våra vägar korsats igen. Senast vi sågs var för fyra år sedan under en hetsig och ganska vidrig stadsfestival i barndomsstaden.

Det är skönt att hänga med någon från förr, någon som vet vem man är och inte bara har de senaste årens liv och leverne att döma person efter.

Vi hade några fina timmar som lätt skulle kunna ha fortsatt hela natten lång. Det var klapp på mage, det var Babyland, det var det stora möbelvaruhuset, det var middag och kaffe på det, sen var det hejdåvimåstesessnartigen.

Å jag ser verkligen fram emot att vi ska kunna hänga tillsammans igen. Med varsin unge på höften kan vi ägna hösten åt att sippa kaffe i deras förortsvilla. Längt! Avslappnat, kravlöst och precis som förr när vi var små och hade pyamaspartyn. Fast denna gång är vi åskådare. Partajarna är våra små krabater. Herre gud så overkligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar