tisdag 11 maj 2010

Yrkesval

När jag sitter och ringer runt en hel dag, samtidigt som jag skriver och styr med annat som måste göras för att få det här lilla företaget att gå runt, händer det att jag börjar fundera över mitt yrkesval. Vad fick mig att välja att inte ha en chef som säger åt mig vad jag bör göra och när? Vad fick mig att välja att själv vara den chefen? Ja, med tanke på situationen det här försätter mig i när det gäller föräldrarpenning så kan man verkligen undra, men det orkar jag inte gå igång på just nu. Så förutom det, vad var det som gjorde att jag bestämde mig för att starta eget?

Jag antar att det var friheten att själv kunna styra över min tid och att själv kunna ha kontrollen, med förhoppning om att det en dag ska bli så pass lönsamt att jag stolt kan se på mitt verk och känna att jag gjort det för mig själv och ingen annan. Även om det är ett idogt slit.

Just idag, efter sammanlag FEM(!!!!!) tack, men nej tack, då längtar jag tillbaka till stolen jag satt på innan jag gav mig in på den här banan.

Trucken!!!
Så simpelt, så enkelt, så bra betalt. Hej kl. 05:00 och Tack för idag kl. 14:00.
Fast å andra sidan satt jag på den där trucken och längtade efter att få göra det jag gör idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar