måndag 14 februari 2011

Den bortglömda

Idag hämtades ett styck gratispaket från stora blöjtillverkarn ut. I den låg det några småprover och andra trevligheter. Man gillar gratis i det här hushållet.

Blöjor, ni vet de där Up and Go eller easy up (same same....), som jag så okunnigt dissade för ett tag sedan. Nu har jag sett och vet hur de fungerar i verkligheten. Tur för mig så jag slapp dra hela bajsblöjan längs barnbenen....Hej det nya. Igen.

Vad som mer fanns i paketet var jättesmå blöjor i små, rosa paket. Tyckte jag kände igen dem.

Det där en-gång-i-månaden är totalt bortglömt och kommer antagligen vara lika konstigt nu när den behagar återvända som när den kom för allra första gången.

2 kommentarer:

  1. Rutan är helt fascinerad av att jag också använder "blöjor" ibland. Lite knivigt att förklara varför hon ska gå utan blöja när hennes mor får använda...

    SvaraRadera
  2. Jag förstår henne. Haha.
    Jobbigt det skulle vara veta om att man kommer behöva blöjor ett par perioder till i lvet. Fertiliteten och ålderdomen liksom. Vem vill tänka på det när man har hela livet framför sig.

    SvaraRadera