måndag 7 februari 2011

The fabulous day

Jag riktigt spatserade, som en friskus, till tunnelbanan. Slängde med armarna som annars är en förlängning av barnvagnen, tog ut stegen, lät håret fladdra. Andades djupa andetag och satte mig på tunnelbanan. Mamma och pappa passade med glädje liten. Vid Hötorget stod syster med en smoothie i var hand. Här. Välj! Mango eller blåbär. Smaka båda.
Raka stortån, hade hon sagt som enda ledtråd kvällen innan. När bussen går förbi Stureplan tror jag att jag gissat ganska så rätt var min överraskning ska äga rum. Pratar, fnissar och jag är glad för jag ska få håret klippt. För första gången på ett helt år. Det är inte klokt.
På salongen, där sis jobbar, får jag sitta i säkert en timme. Minst. Massage för hårbotten, bli kammad och polerad och bli som ny. Där trodde jag det var färdigt, för jag var så himla nöjd, men vi skulle vidare. Navigerade efter syrrans Iphone och hamnade hos O.P.I där vi fick varsin pedikyr!

Så här snyggt blev det! Och gamvalken som dök upp i somras fick sig en omgång.

Min syster är den mest generösa, godhjärtade och givmilda person jag känner. Älsk av hela mitt hjärta!

4 kommentarer:

  1. Åh vilken härlig dag! Tacka vet jag systrar.

    SvaraRadera
  2. Bästa man kan ha! Hur går det för dig? Har tänkt på dig. Kram

    SvaraRadera
  3. Så du har fått unna dig å götta dig riktigt ordentligt! ;) Det är gött för mamma det och det är du väl värd!!

    Harregud vad skönt och fint. Ompysslad när man pysslar om själv dygnet runt.

    SvaraRadera
  4. Å som ho fått unne se, Fröken! Haha, senast idag fick hon smörja kråset med smörgåstårta!Det känns i alla fall väl förtjänt.

    SvaraRadera