onsdag 2 februari 2011

No can do

Det var fasligt svårt att komma igen med bloggen nu efter helgen. Totalt stillestånd.

En sak kan jag i alla fall dela med mig av. Vi kategoriserar in det under missnöje och gnäll. Det handlar om Melodifestivalen. Jag har alltid tittat på det somliga kallar jippo och gillat det, för det mesta. Eller egentligen gillar jag bara schlagers i sin renaste form. Ballade och annat hippt i sammanhanget gillas inte. Det ska vara Lena, Carola och Lotta. Catchigt, käckt och glatt och framförallt det där beatet som man hinner göra koreografi till i rimlig takt.

Men tävlingen har ju inte annat än sjangserat med de senaste årens deltävlingar i all oändlighet och ring å rösta-maraton. I år har den verkligen nått botten. Det kommer bli "otittbart". Totalt! SVT har verkligen lyckats sätta två av mina absoluta ofavoriter som programledare. Jag kan nästan inte tänka mig en mer outhärdlig kombination. Lismande och sexistiskt samtidigt. Från en och samma kanal. Det går inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar