tisdag 22 februari 2011

Tillsammans är man mindre ensam

Jag har länge sneglat åt Makalösa föräldrar. Tänkt att jag kanske skulle slippa känna mig ufo bland föräldrar i samma situation. Jag vet inte hur grupperna är organiserade men jag vet att de finns lite var stans i landet. Här har de öppna förskola varannan vecka. Jag ska väl bara våga mig dit då...

Med det här inlägget vill jag mest av allt bara uppmärksamma deras jobb. Det är grymt, tycker jag. Särskilt eftersom det i stor utsträckning saknas samordning och pepp från vårdhållet. Förutom om du har förmånen att bo i Göteborg, Uppsala eller Lund och kan gå på Minnamottagningen. Jag övervägde till och med flytt till Göteborg för att kunna gå där. Har hört en massa bra om dem och det är bara synd att de inte finns på fler orter i landet. Nu har de dessutom fått en riktigt fin hemsida. Äntligen.

2 kommentarer:

  1. Jag är med i Makalösa Föräldrar trots att de inte ens finns på min ort. Men jag får deras nyhetsbrev och de jobbar ju även politiskt med att försöka påverka politiker till att göra vårat liv som ensamma lite mera drägligt och det tycker jag är mycket värt.

    Du har ju inte direkt missat något som inte vet vem Robinson-Gurkan är. Fick precis reda på att han även varit med i Sveriges Värsta bilförare på tv4 och är nu då med i Big Brother. He's everywhere...

    SvaraRadera
  2. Haha jag skrattar så fort jag hör Robinson-Gurkan. Det låter så dumt. Notorisk såpadeltagare då alltså.

    Bra du är med i Makalösa. Nu ska jag göra slag i saken och supporta. Deras arbete är värt guld.

    SvaraRadera