söndag 13 februari 2011

Jämmer och död!

Tänkte att eftersom jag suttit vid datorn i princip varje dag mellan kl 09:00 och 17:00 senaste veckan, tryck F5 F5 F5 F5, så skulle det va kul att ta fikan med hon som är i stan på besök och bjuda hem den andra som är på besök på middag. Men se i fredags kom snökaoset och bokstavligen satte käppar i hjulen på vagnen. Även om vägarna var plogade så hade alla gångbanor blåst igen och trots idogt slit fick jag inse mig besegrad och streta hemåt igen. Och så igår. Då kunde man konstatera att mamman, som yppade att hon kanske inte skulle ha gått till öppna förskolan i torsdags, mycket väl kunde ha stannat hemma. Lördag på dass. Kul. Åh det var jämmer och död! Fy fabian.

Och natten? Jovars. 23:00, 01:00, 02:30-03:00, 4:50 och därefter en lång och utdragen fight om vem som skulle behöva somna om respektive stiga upp. Jag kapitulerade kl 07:00 och steg upp. Arg som ett bi. Omoget jag vet, men jag mjuknade när han satt på mattan och lekte och var fjungyllet.

NU är barnet inne på sin andra sovtimme. Jag är inte jordens piggaste men efter en försiktig frukost, byte av smelly blöjpåse, lite finare påklädning än sedvanlig mjölk-kostym (tajts + schletna linnet o kofta-setet), samt sminkning á la hela kittet så känns det hyfsat.
Minus känsla av undernäring och stripigt hår due to barnafödande.

3 kommentarer:

  1. Visst gör det skillnad? Mascara, cover stick och rouge är mina räddande änglar. För att inte tala om mina anti-röda-ögon-droppar som håller på att ta slut. Ve och fasa!

    SvaraRadera
  2. Oh, det låter som nåt bra att ha det! Kanske måste införskaffa. Tack för tips!

    SvaraRadera
  3. Å du milde, din stackare! Sjuk och single mom, inte hetaste kombon eller nåt man önskar sig på fölsedan precis...

    Å vad jag redan känner igen den där nattkampen :) Skittrött mamma och bebis med andra planer! Det håller alltså i sig, det verkar ju oroväckande :) Och jag känner väl igen det där med att bli SUR på ungen. Som vore man plötsligt två spädbarn i hemmet istället för en vuxen och ett barn. Ja jösses. Vad lite sömnbrist kan förvandla en till...

    Krya på sig och hoppas på god sömn du duktiga och tappra!

    SvaraRadera