torsdag 10 februari 2011

Det sorgligaste jag läst

Alltså jag blir mållös av sånt här. Tänk att barn som föds totalt fördomsfria och rena, redan vid sex års ålder har hunnit anamma vuxnas åsikter om att en pojke i rosa kläder och nagellack, det är en bög det. Och bögar är inte bra. De är farliga.

Vuxna borde titta in i sin egen skalle lite oftare. Hur känner man när ens sexåriga unge stuckit en kniv i en kamrat? Jag bara undrar. Ångrar man sitt förmedlade budskap? Är man stolt? Ledsen?

Länken från Tuffast av alla.

2 kommentarer:

  1. Jag blir så trött på det där genustramset... http://www.hesperus.nu/?p=660

    SvaraRadera
  2. Det kan mycket väl vara så att det här var en lek. Ett pojkstreck på barns vis. Det framgår inte av artikeln jag läst. Jag tror inte heller att en sexåring förstår vad homosexualitet innebär, men helt klart förstår den att en pojke som är klädd i rosa och bär nagellack inte ser ut som majoriteten av pojkarna. Jag inbillar mig att det är så många fall av mobbing uppstår. Någon sticker ut ur mängden och måste trackasseras "bort".

    Det du skriver i ditt inlägg om "vad fan det är för föräldrar som låter sin sexåriga son måla naglarna" låter som något min döda morfar skulle kunna slänga sig med. På hans tid, säg 1930-1940-talen, var det fruntimmer som bar nagallack. Det är inget annat än tragiskt om vi inte har kommit längre än att en kille med målade naglar upprör 2011.

    För mig personligen handlar det mer om att bemöta mina medmänniskor med respekt, oavsett färg, form, intressen osv.

    SvaraRadera