tisdag 22 februari 2011

The only way is up

Den puréade fiskgratängen gjorde succé! Han slafsade just i sig en hel burk och mamman är nöjd. Ett par kväljningar någonstans halvvägs, men det skyller jag på att maten kallnade. Nu jädrar ska jag bli bullmamman på riktigt. Skala, koka, mixa! Önska nästan att jag var en sån där list- och planeringsmänniska nu för då skulle jag kalkylera vinsten i ett excelldokument.

Har dessutom sovit från strax efter midnatt till kl. 07.00. Jag tror fortfarande inte det är sant och försöker minnas nattamning, men det gör jag inte. Antar att det är sant. Och hör på det här då! För mycket sömn kan tydligen ha motsatt verkan. Att man fortfarande är trött alltså. Som om nästan sex och en halv timmes sömn skulle vara för mycket sömn. Förr i livet var gränsen för för mycket sömn vid 9-10 timmar. Om vi snacka okynnessovande alltså.

Sex och en halv timme! Tänk ändå. Jag minns inte när det hände senast! Och inte nog med det. Eftersom jag hade fått för mycket av det goda lyckades jag efter sänglek få omkull ungen igen och vi sov från 8 till kl. 10:00!. Herregud. Var ska det sluta?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar