torsdag 24 februari 2011

Det ska vi fira!

Idag fyller Bulan & Jag ett år. Det var då, för ett år sedan, jag bestämde mig för att skriva om det jag gick igenom som ensam gravid. Det fanns liksom inte så mycket om ämnet att hämta på nätet. En miljonersmiljarders artiklar, webbsidor och bloggar om att vara gravid, men som gravid med tillhörande partner. Det var inte vad jag behövde just då.

Idag är jag så jädra glad att jag gjorde det här, även om jag velat och tvekat många gånger. Mest har jag tvekat på grund av att innehållet tenderar att dra åt gnällhållet alltför mycket. Men det är så det får vara. Det här är min ventil och jag tror och hoppas att fler kan ha nytta av det, gnäll eller ej.

Ni som läser och kommenterar gör det värt. Ni som blivit mina vänner, ni som är i samma situation och alla andra tuffa, modiga och smarta människor som jag träffat och vars liv och åsikter jag får ta del av genom bloggen. Innan Bulan & Jag hade jag knappt läst en blogg.

Älsk på er och hurra för mig!

9 kommentarer:

  1. Grattis och tack för att du fanns/finns här!

    Och tack för en ursäkt att kanske handla nåt smask att fira den här dagen med när vi nu ska ut i det kalla och knalla te affärn :)

    Väl ventilerat kvinna, fortsätt med det!

    SvaraRadera
  2. Tack ni båda! Hoppas du fick götter Fröken! Och tack för att du firar min blogg haha.

    SvaraRadera
  3. Stort grattis till er!!!

    Ja, det är verkligen sjukt vad mycket kärlek och stöd man kan få via en blogg. Och som du säger, det är en jättebra ventil också.

    Ser fram emot att fira två-års-jubileum med er nästa år!

    kram!

    SvaraRadera
  4. Oh vad fint, det hoppas jag med! Tack för att du läser och kommenterar. Kram tillbaka!

    SvaraRadera
  5. Jag är så himla glad att du valde att göra det!
    Varje dag, och då menar jag verkligen varje dag så finner jag lite styrka när jag läser dina inlägg. Ibland hoppar jag några månader bakåt i dina inlägg och så tänker jag att du verkar vara precis en sån jag hade gillat att hänga med .Att det finns nån mer som varit/är i samma sits som jag, tack kära fina du för att du har denna ventilen! jag har som ambition att kunna skapa en fin blogg med minnen och lite inblick för andra precis som du skriver, men än så går all energi åt till att orka igenom dagarna. Men förhoppningsvis kan vi skrapa ihop minnen och ord tillsammans, alla vi ( alla? är vi många?) som är ensamma med våra små trollungar.

    SvaraRadera
  6. jag är tillbaka fast på en annan länk. Hoppas du hittar 2hem igen" Kram Zazz från http://lifeloveandhope.blogg.se Den gäller inte längre nu är det http://ensammorsamedadhd.blogg.se om du känner för att läsa kramiZ

    SvaraRadera
  7. Tack lillelivet! Hoppas allt går bra för dig trots snurrvardag.

    Zazz, vad schysst! Det gör jag ju gärna!

    kram på er!

    SvaraRadera