måndag 14 februari 2011

En tisdagkväll i soffan

Då kan man ju lika gärna ägna sig åt en enkät som jag sett cirkulera.

Skor: Svart praktiskt, snyggt rött och bohembrunt.
Sneakers: Som ett ombyte till de eviga flip flopsen köpte ett par rosa i stl. 41 på rea i somras. Kommer nog aldrig använda dem mer.
Jeans: Äger inga "riktiga" jeans. Bär bara strechiga eller svarta jeansliknande byxor.
T-shirt: Har några som jag gillar mycket men är dålig på att använda. Duvblått, beige och senap är deras färger.
Underkläder: Vita i ekologisk bomull.
Väska: Lite identitetskris på den fronten. En totalt utsliten liten svart skinnimitation från Top Shop vs illröd skötväska.
Plånbok: Svart PRADA. Gåva från Thailand. Den har jag skämts över många, många gånger och gör fortfarande allt jag kan för att märket inte ska synas när jag handlar.
Solglasögon: Billighetskedjornas modeller av Ray-Bans Wayfarer.
Klocka: Äger ingen, men vill.
Smycken: Min ring med en porslinsbit av bersåservis. Blir helt orolig när den inte sitter på fingret.
Teve: Pytteliten (tänk datorskärm), tjock men duger för mig.
Mobiltelefon: En lila Ericsson. Min första helt nya sedan två år tillbaka.
Dator: Bärbar PC från LG med en fläkt som låter som en traktor. Köp ej.
Smink: Åh det är så tråååkigt att bara ge billighet som svar men så är det. Önskar att jag kunde köpa smink som även såg snyggt ut i sig, som MAC eller liknanade. Är dock väldigt bra på att använda slut på en grej innan jag köper nytt. Ogillar starkt när det ligger en massa olika ögonskuggor och kladdar i sminkväskan. På en bra dag får jag på mig puder alternativt foundation, fyller ögonbrynen, kajal, mascara och rough. Tänkte förresten att det röda läppstiftet skulle bli mer regel än undantag. Får jobba på det.
Ansiktskräm: Oj, här slinker det mesta ner. Allt från Body Shops Body Butter till fotkräm och handkräm. Emellanåt även Elizabeth Arden 8 hour. Efter den redovisningen behöver jag kanske inte säga att jag är lite torr i huden.
Lotion: Body Butter från Bodyshop eller annat från Yves Rocher eller så.
Deodorant: Bats
Tandkräm: Vademecum
Schampo/balsam: Varierar men just nu Sashajuan eftersom syrran jobbar där, dvs. hon förser mig.
Tvål: Yves Rocher cocoa-nånting luktar ljuvligt. En annan favorit är Palmolive SPA med skrubb i. Så vill jag alltid lukta.
Parfym: Använder, av respekt till barnet, parfym väldigt sällan nu. Älskade Versace (namn kommer jag inte ihåg) och fick den i födelsedagspresent förra året, men den är svår att använda. Förknippar den bara med hur jag mådde då. Senare fick jag en av Kate Moss dofter och den funkar väldigt bra.
Vin: Röda tunga Malbec eller Merlo. Längtar efter det med getost till. Mjaou!
Drink: Dricker nästan aldrig drinkar men gillar Gin & Tonic, Mojito och Margarita.
Bröd: Älskar bröd! Surdeg, rostbröd, gärna hembakat eller danskt surbröd. Oftast blir det grova grejer till vardag och rost på helg.
Mat: Lägger alla mina pengar på mat känns det som. Men gör det gärna. Älskar mat och skulle aldrig kunna nämna bara en favoriträtt. Just nu är jag inte så sugen på att laga mat till mig själv och överväger dagligen barnets puréade måltider. Så inspirerad är jag.
Glass: Gärna choklad.
Godis: Choklad och lakrits.
Säng: Just nu i en som jag lånar. En väldigt, väldigt skön men med en otroligt ful och snirklig sängram.
Lakan: Mest vita från Ikea antar jag.
Frisörsalong: Syrran.
Dagstidning: Ingen för tillfället. Annars gillar jag Svd.
Magasin: Väldigt sällan men om så får jag säga Vi föräldrar. Har tappat bort mina intressen för tillfället men drömmer om att ha Filter, Fokus och Sonic.

2 kommentarer:

  1. Söta du :) Har du tisdagskväll på måndagen hos dig? Å vilken igenkänningsfaktor på dagvillhet :) Men skön känsla ändå. Som på semestern, ingen koll.

    Och du är den enda jag vet förutom mig själv och min kompis när vi bodde i Göteborg, som jamar :) Mjau! Det var för tio år sen och jag har nästan helt slutat jama nu men jag tror bestämt jag ska göra det mer.

    SvaraRadera
  2. Ahmen va fans. Haha! Jag får bjuda på den. Tror det beror på att helgen var väldigt utsuddad och att jag inte träffat en vuxen människa på 4 dagar.
    Börja jama igen. Det passar så bra vid så många tillfällen :)

    SvaraRadera