tisdag 20 september 2011

Minimal lyx

Gnäll, gnäll och gny hörs från den lilla personen som sitter ca en meter och en bit till nedanför mig.

- Vänta mamma ska bara smörja färdigt med sin lyxiga foundation från det dyra märket som hon fick med den senaste föräldratidningen.

Smörjer och smörjer. Kan inte få nog av synen. Hur krämen bara fyller i alla gropigheter, hyvlar bort alla de här nyanlända plitorna, gör sammetslent och friskt, tar bort det grå och det nariga.

Fick någon slags lycko-upplevelse av den dyra provprodukten som jag smetade runt i ansiktet. Eftersom min ekonomi sett och ser ut som något katten släpat in har jag hållt mig till torra och dammiga produkter från stora kedjan. Spelar väl ingen större roll, har jag försvarat mig, vad man har i fejset. Men nu minns jag och längtar! Som jag längtar efter en redig burk av den dyra, men bästa foundation jag någonsin smetat i ansiktet. Så otroligt pigg och vaken jag ser ut nu alltså!

Särskilt såhär efter det fjärde överjävliga natten i rad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar